микрозаймы онлайн





نمای خارجی

پیشرفت

عقد قرارداد طراحی:
در تاریخ ……………. با شرکت مهندسن مشاور ………….. جهت طراحی مجموعه عقد قراردا شد. متاسفانه بدلیل عدم رعایت زمان از طرف مشاور و همینطور تعداد زیاد اعضاء تعاونی و عدم توافق شهرداری برای تراکم بیشتر در برای افزایش واحدها، چند ماهی این اقدامات در سیستم اداری بصورت رفت و برگشتی در کش و قوس بود که بلاخر در اواخر سال 1388 دستور خاکبرداری تا اخذ مجوز رسمی (بصورت غیر رسمی) اخذ شد و تعاونی اقدام به خاکبرداری نمود.
سال 88-89 گودبرداری شد
در سال 1388 طبق دستور مهندس مشاور و براساس طرح اولیه خاکبرداری صورت گرفت ولیکن شهرداری بدلیل سایه اندازی از دادن پروانه خوداری نمود. هیات مدیره بدلیل بی کفایتی مشاور اقدام به فسخ قرارداد با مشاور و عقد قرارداد با مشاور دیگری جهت ادامه پروژه نمود.
در این راستا مشاور دوم بصورت طرح و ساخت وارد پروژه گردید. مشاور دوم (شرکت آرشی پارس)، متعهد گردید که هم طراحی و هم ساخت مجموعه را بر عهده بگیرد. این مشاور با ارائه طرحهای متعدد و با سعی زیاد در انجام خواسته های تعاونی، در نهایت یکی از طرحهای مورد قبول تعاونی را به شهرداری ارسال و بمدت یک سال و اندی برای برآورده کردن خواسته های تعاونی با شهرداری ارتباط مداوم برقرار کرد که خوشبختانه پس از جلسات و رایزینهای متعدد، توانست اولین توافق پروانه را اخذ نماید. بهمین دلیل مشاور دوم با توجه به خاکبرداری بدون پروانه اولیه، نقشه های مورد نیاز را تهیه ودستور ادامه خاکبرداری را به پیمانکار داد.
سال 89-90 تهیه نقشه شدمراحل جواز اولیه
در تاریخ 11/10/1389 زمین پروژه بصورت فیزیکی تحویل شرکت آرشی پارس گردید. با توجه به اینکه پروانه ساختمانی آماده نبود، این شرکت اقدام به آماده سازی و تسطیح زمین کرد. این شرکت با ارتباطاتی که با شهرداری منطقه 3 برقرار کرد، توانست اقدام به تسطیح و هموار کردن طبقات زیرین پروژه کرده تا زمین را برای اجرای فونداسیون آماده سازد. رگلاژ و تسطیح قسمت برج مسکونی در قسمت جنوبی زمین و تجهیز کارگاه در قسمت شمالی زمین صورت گرفت.
سال 90-91 تهیه نقشه ومراحل جواز
در اواخر سال 90 و اوائل سال 91 عملا نقشه های معماری، سازه و تاسیسات به اتمام رسید ولیکن مرحله تائید نظام مهندسی و شهرداری زمان بسیار زیادی را از پروژه گرفت. در همین زمان شهرداری نیز بدلیل عدم اخذ مجوز رسمی بطور مدام دستور تعطیلی کارگاه داده و درخواست پرداخت عوارض پروانه را می کرد. یکی از دلایلی که پروژه به طول انجامید عدم نقدینگی تعاونی بود که در پرداختی های خود به شهرداری، نظام مهندسی و مشاور بسیار مشکل داشت.
سال 91- 92 اجرای فونداسیون
در اواسط سال 91 نقشه های نهایی به شهرداری ارسال شد ولیکن بدلیل دم رعایت تعداد واحد ها شهرداری با اضافه واحد مخالفت می کرد. بلاخره با رایزنیهای بسیاری که صورت گرفت، تعاونی توانست 262 واحد در 14 طبقه موافقط شهرداری را جلب نماید. از تاریخ 01/02/1392 عملیات فونداسیون بطور رسمی آغاز گردید.
با توجه به اینکه تعاونی منبع مالی خوبی نداشت، شرکت پیمانکار قبول کرد تا مرحله فونداسیون هزینه نماید تا تعاونی همزمان پرداختی داشته باید. تا به امروز که فونداسیون قسمت بلوکهای مسکونی اجرا گردیده است و همینطور سقف اول آن در حال اتمام است، تعاونی بطور کل با هزینه های طراحی مجدد پروژه 3.500.000.00 ریال به شرکت سازنده پرداخت کرده است.